fbpx

En digital strategi med digital scorecard som vägvisaren

Den digitala världen är här för att stanna. Medan digitalisering av operationella förbättringar är i ständig rörelse, är även digitala strategier ut mot kunder (B2C) och företag (B4B) likväl så viktiga. När vi pratar om digital strategi, handlar det om hur vi genom ett helhetsperspektiv formar och kopplar samman företagets digitala aktiviteter med sälj- och marknadsföring. Med denna utgångspunkt kan företag få en mer passande, realistisk och aktuell översikt på vad en riktig digital strategi faktiskt handlar om.

Kunskapspartner har ett unikt samarbete med Dr. Edward Nugent, grundaren av Digital Scorecard där vi är certifierade konsulter, samt nationella representanter i Sverige. Det betyder att vi är det första konsultföretaget som har tagit steget till att utföra Digitala Strategi projekt som är dels process-orienterade, samt anpassade för företag med eller utan tidigare digital kompetens.

En kort video om Digital Scorecard och hur vi arbetar med verktyget

Digital Scorecard kallas även nulägesanalysen som kartlägger hur väl ert företag arbetar med digital sälj och marknadsföring. Syftet med Digital Scorecard är att skapa en objektiv bild för hur er verksamhet arbetar med sina digitala aktiviteter. Med en tydlig bild över nuläget, kan ert företag få en god koll på vad som behöver fokus inom tre huvudprocesser: hur ni genererar leads (potentiella kunder), hur ni konverterar era leads till kunder, och hur ni arbetar med befintliga kunder i eftersäljprocessen. 

Testa hur väl ditt företag arbetar med digital sälj- och marknadsföring