Fanny Nyström

Nyrekrytering med stor digital erfarenhet

Fanny Nyström är Kunskapspartners nyaste medarbetare. Med stor erfarenhet av kommunikation, informationsspridning och digitala kulturer är hon ett uppskattat tillskott i företagets digitala team.

Det är måndag morgon och delar av Kunskapspartners team har samlats för att gå igenom de digitala publiceringarna för veckan. Nyhetsutskick diskuteras, Linkedinposter utformas och nya redigeringsprogram lyfts fram.

Vid en av stolarna i mötesrummet sitter företagets nytillskott Fanny Nyström. När hon pratar lyssnar kollegorna med stor uppskattning. Den ena påhittiga idén avlöser den andra och snart har en rad olika uppslag presenterats.

– Det handlar om att vara kreativ och leka sig fram till olika lösningar. Den digitala upplevelsen är viktig för huruvida ett företag uppfattas som spännande eller inte, säger hon.

Studerar digitala kulturer

Fanny studerar Digitala kulturer vid Lunds universitet och skriver just nu en uppsats med koppling till Kunskapspartners nya affärsområde digitala strategier och det digitala verktyget Digital Scorecard.

Dessförinnan har hon läst Media och kommunikationskunskap och praktiserat på kommunikationsbyrån Relevans i Helsingborg.

– Praktiken varade egentligen i två månader, men jag blev kvar i ett halvår. Det var superkul. Jag lärde mig bland annat att paketera budskap, vara kreativ och hitta det unika i varje produkt eller tjänst, säger hon.

”Jag vill hjälpa kunderna med hur de ska tänka för att bli mer digitala”

Den erfarenheten ledde så småningom till en deltidsanställning på den digitala byrån Mama Said Media i Malmö. Mama Said är ett företag som hjälper andra att skapa och marknadsföra innehåll i sociala medier.

– Där fick jag möjlighet att sköta ett politiskt partis sociala kanaler. Jag tog fram material och såg till att det fanns en ständig digital närvaro, säger hon.

Vill sprida sin digitala kunskap

Fanny har tidigare även arbetat som student brand manager på Red Bull och kommer senast från en tjänst som qurator på Malmö nation vid Lunds universitet. Nu vill hon dela med sig av sina erfarenheter och digitala kunskaper till fler.

– Med mitt digitaliseringsperspektiv vill jag vara med och utveckla Kunskapspartners nya affärsområde, men också hjälpa kunderna med hur de ska tänka för att bli mer digitala. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och påverka, säger hon.

Med Fannys entusiasm, optimism och inspirerande driv är hennes nya kollegor helt övertygade om att hon kommer lyckas. Det blir särskilt tydligt runt bordet i mötesrummet den tidiga måndagsmorgonen.

– Jag vill få saker att hända och gillar att arbeta utifrån utsatta mål. Det ska vara kul att jobba och som roligast blir det alltid när det finns ett gemensamt engagemang, säger hon.