Över 20 års samlad erfarenhet
Hjälpt över 200 företag och organisationer
Över 350 levererade projekt
Hur kan mitt team bygga en tydlig digital strategi?
En digital strategi bör svara på tre konkreta frågor; Hur ser det ut idag? Hur vill vi att det ska vara?, och hur går vi från nuläge, till börläge? Inom dessa tre frågor ingår det en hel del arbete som behöver utföras:
1. Hur ser det ut idag?
På den första frågan kan vi göra en enkel utvärdering över befintliga aktiviteter och komma överens om vad som fungerar bra, och vad vi skulle vilja förbättra kring våra marknadsföring och säljprocesser. En digital scorecard analys kan också vara ett bra verktyg att använda för att få en god bild av nuläget.
2. Hur vill vi att det ska vara?
I den andra frågan så brukar kundresan vara ett verktyg som fångar upp alla de steg som behövs för en digitala strategi som är i linje med hur kunderna tänker. Med en kartläggning av kundresan skapar vi dels en bättre förståelse för kundens perspektiv (ett utifrån och in tänk) som är väldigt värdefull för att skapa tydliga digitala aktiviteter.
3. Gå från nuläge till börläge?
I det tredje steget ligger fokus på att ta fram konkreta förbättringsförslag, som mynnar ut från nulägesbilden och kundresan. Med det tredje steget på plats, en handlingsplan, så är vi väl rustade med en tydlig digital strategi, och redo att implementera noggrant genomtänkta aktiviteter och actions som bolaget behöver i sin digitala agenda.
Vad kan vi förvänta oss av ett utvecklingsprojekt i digitalisering, marknad och sälj?
Strategisk marknadsföring som når och tilltalar er kundkrets.
Konkurrensfördel på er marknad och ökad försäljning genom digitala verktyg och tekniker.
Förbättrat kundengagemang och konverteringsgrad genom gripbara strategier.