fbpx
  • LinkedIn
  • Vimeo
  • Youtube
Kunskapspartner i Lund
  • Strategisk affärsutveckling
  • Våra tjänster
    • Nulägesanalyser
    • Workshops
    • Utvecklingsprojekt
    • Priser
  • Om oss
    • Om Kunskapspartner
    • Vårt team
    • Kontakt
  • Kunskap och inspiration
  • Kontakt
  • Menu Menu
  • Digitalisering
    • Affärsmannaskap
    • Digital scorecard
    • Kundprofil och personas
    • Kundresa
    • Marknadssegmentering
    • Värdebaserad prissättning
  • Förändring
    • Affärsmannaskap
    • Balanced scorecard
    • Business model canvas
    • Digital scorecard
    • Kärnvärden och värdeord
    • Leanspelet
    • Måldefinition och målstyrning
    • Processkartläggning
    • Strategisk agenda
    • Value proposition canvas
  • Kommunikation
    • Digital scorecard
    • DISC-analys
    • Feedback
    • Högpresterande team
    • Kärnvärden och värdeord
    • Kundprofil och personas
    • Kundresa
    • Leanspelet
    • Marknadssegmentering
    • Möteskultur
    • Value proposition canvas
    • Värdebaserad prissättning
  • Ledarskap
    • Affärsmannaskap
    • DISC-analys
    • Feedback
    • Högpresterande team
    • Kärnvärden och värdeord
    • Leanspelet
    • Måldefinition och målstyrning
    • Möteskultur
  • Teamutveckling
    • DISC-analys
    • Feedback
    • Högpresterande team
    • Kärnvärden och värdeord
    • Leanspelet
    • Möteskultur

Kundresa

Vad är en kundresa?

Kundresan är allt det som sker från och med att kunden blir medveten om ditt företags existens till dess att köpet sker, samt upplevelser som följer efter köpet. Kundresan handlar alltså i grund och botten om kundens erfarenheter och engagemang i din produkt.

Varför är köpresan viktig att identifiera?

Kundresan är viktig eftersom den hjälper visualisera processen kunden går igenom vid beslut om att köpa en ny produkt. Detta gäller självklart både B2B och B2C. 

Enligt vår erfarenhet på Kunskapspartner har långt ifrån alla företag koll på sitt företags kundresa, men dem som har koll ser vi ligger väldigt långt före konkurrenterna. I synnerhet de företag som dels förstått och kartlagt kundresan och även aktivt arbetar med den i alla avdelningar och låter den genomsyra företagets prioriteringar.  

Kunskapspartner_processkartläggning_miniatyr
Kunskapspartner_processorganisation

Hur kan vårt team arbeta med kundresan?

Det finns många modeller av vad en kundresa består av. Att välja en modell och utveckla en mall för kundresan ger en startpunkt, men det är viktigt att komma ihåg att varje kundresa unik. I arbetet med ditt företags kundresa är det därför viktigt att noggrant kartlägga hur det går till i varje specifik situation.

Kundresan delas in i olika stadier och i varje stadie kan saker gå bra eller dåligt. När saker går dåligt förlorar företaget kunder, men med hjälp av en tydlig kartläggning och rätt analys av er kundresa kan ni identifiera vad som fungerar bra samt vad som kan förbättras. I slutändan leder en bearbetad kundresa till bättre användarupplevelser och i förlängningen mer försäljning och högre lönsamhet.

Hur jobbar KP med workshop i kundresan?

På Kunskapspartner har vi lång erfarenhet av arbete med kundresan. Vi ansvarar för all planering, upplägg, genomförande och dokumentation runt om vår workshop så att ni kan fokusera på att vara deltagare . Vi blandar teori med diskussioner under mötet och använder oss av kreativa processledningsmetoder för att skapa dynamik och intresse.

Efter varje workshop får deltagarna ett hemarbete att repetera och reflektera kring innehållet för ökad inlärning, och samtidigt hålla fokus uppe. Kunskapspartner sammanställer en dokumentation som skickas till alla deltagare efter varje session. I denna ingår en summering av de viktigaste delarna som tagits upp vid workshop.

Vad kan vi förvänta oss av en workshop i kunderesa?

En bättre förståelse för hur verksamhetens kunder tänker.

En gemensam syn i hur verksamhetens kunder köper.

En bättre insyn i hur verksamheten bemöter kundens köpprocesser.

Är ni intresserade av att höra mer om kundresa, eller vill ni boka in en workshop? Tveka inte att höra av er till oss!

Kontakta oss
  • Affärsmannaskap
  • Balanced scorecard
  • Business model canvas
  • Digital scorecard
  • DISC-analys
  • Feedback
  • Högpresterande team
  • Kärnvärden och värdeord
  • Kundprofil och personas
  • Kundresa
  • Leanspelet
  • Måldefinition och målstyrning
  • Marknadssegmentering
  • Möteskultur
  • Processkartläggning
  • Strategisk agenda
  • Value proposition canvas
  • Värdebaserad prissättning

Kunskapspartner AB

Strategi, struktur och styrning för att rusta din verksamhet för framgång!

IDEON Science Park, Scheelevägen 17, 223 63 Lund

HITTA TILL OSS   |   KONTAKTA OSS 

 

 

 

© Copyright Kunskapspartner AB
  • LinkedIn
  • Vimeo
  • Youtube
Scroll to top

Denna hemsida använder sig utav "cookies". Genom att navigera på denna hemsida så har du även möjlighet att ta del av vår integritetspolicy. This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.

Läs merI agree

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Integritetspolicy
Accept settingsHide notification only